Magyarországon egy viszonylag fejlett közösségi és vasúti közlekedés öröklődött meg a Bonum Commune nemzeti egysége keretei között.
Mi lesz az ár, a vasúti közlekedés lemaradásáért a versenyképességben, a gazdaságban, az életmódban a mai Magyarországon, a mai vidék kietlenül maradó falvaiban?
Magyarország munkaerő és társadalmi szempontból vasút nélkül csak kevéssé mobilis, gazdasága sem megy úgy, mint okos vasúti fejlesztésekkel. Fontos szakpolitikai igények a kormány előtt 2018-ban! Itt írtunk róla!
Mérsékelt demokrata politikai szemlélettel a vasút elmúlt évtized alatti fejlesztései zömében ésszerűek és hasznosak voltak.

Mikor ér össze a Balaton körül a vasút?
Kiáltó azonban a vasút hiánya olyan rövidebb szakaszokon, melyre az igény évtizedek óta egyértelmű volt a magyar közvéleményben!
Új út, új vasút a mindenkori közjó része. A közjó a társadalom családi ezüstje, aranya.
Mérsékelt demokrata javaslat, hogy az évtizedes elmaradások kerüljenek megoldásra a jelen időszakban:
Repülőtér és Ferihegy vasútállomás összekapcsolása. (Igen rövid szakasz, több millió utas lehetőségével)
Balaton körüli vasút kialakítása a partok vasúti vonalának összezárása.(Rövid szakasz, a turizmus erős lehetőségével, az ott lakók jobb közlekedésének megteremtésével )
Budapest – Szeged közötti vasúti vonal korszerűsítése, gyorsítása.(Országrész jelentőségű és nemzetközi kapcsolatokat erősítő, turizmust serkentő)
Mérsékelt demokrata politikai vélemény, hogy ezek kiegészülve a nosztalgia vasutak fejlesztésével valóban Magyarország sikeresebbé tételét mozdíthatják elő! Itt is olvasd!